FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie Wszystko o Ferrari! 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 
 
Historia Enzo Ferrari

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o Ferrari! Strona Główna -> Rozmowy naszych userów!

FeRrArI
Administrator



Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Italy-Modena

PostWysłany: Nie 22:10, 12 Mar 2006    Temat postu: Historia Enzo Ferrari
 
Cala historia rozpoczela sie w Modenie 18 lutego 1898 roku. Wtedy to urodzil sie Enzo Ferrari.Pewnego razu maly Enzo zapragnal zostac wielka gwiazda opery. Nie udalo mu sie. Wiec kiedy juz skonczyl podkuwac konie we wloskiej jednostce artyleryjskiej w czasie I Wojny Swiatowej, zdecydowal sie robic kariere w innej dziedzinie. W 1918 roku dostal prace w Turynie jako kierowca testowy. Pózniej przeniósl sie do innej firmy w Mediolanie i zostal kierowca rajdowym i testowym. To bylo swietne posuniecie w kierunku kariery.Jego rajdowy debiut odbyl sie w 1919 roku w wyscigu Parma Berceto. W roku 1920 Enzo przeniósl sie do Alfa Romeo, z która to firma mial byc zwiazany przez nastepne 20 lat. Byl najpierw kierowca testowym, pózniej rajdowym, pózniej asystentem ds. sprzedazy, az zostal szefem ekipy rajdowej Alfa Romeo i byl nim do 1939 roku.W 1929 roku Ferrari zalozyl Scuderia Ferrari w Modenie. Najwazniejszym zalozeniem firmy bylo organizacja wyscigów rajdowych. To byl poczatek intensywnego rozwoju sportów motorowych. W 1933 Skuderia przeksztalcila sie w rajdowy oddzial Alfa Romeo, a w 1940 opuscila Alfa Romeo, stajac sie niezalezna jednostka i zmieniajac nazwe na "Auto Avio Construzioni Ferrari".W 1943, podczas II Wojny Swiatowej, Ferrari z firma przeniósl sie do Maranello, ale w bombardowaniach budynki zostaly zniszczone i odbudowano je dopiero w 1946 roku. Firma zmienila wtedy nazwe na Ferrari, a Enzo Ferrari zaczal projektowac i budowac swoje pierwsze Ferrari. Powstalo wtedy Ferrari 125 Sport, z 12-cylindrowym silnikiem o pojemnosci 1500 cm3. 125 Sport wygralo w 1947 roku Grand Prix Rzymu.W 1960 wspólwlascicielem firmy stal sie FIAT, a od 1988 roku zostal sie jej glównym udzialowcem (posiada 90% udzialów).Pod przewodnictwem Enzo Ferrari (1947-8Cool, Ferrari wygralo 5000 wyscigów na calym swiecie. Najwazniejszymi osiagnieciami Ferrari bylo zdobycie 9 tytulów mistrzów swiata Formuly 1 i 108 zwyciestw w Grand Prix Formuly 1.Enzo Ferrari zmarl w Modenie 14 sierpnia 1988 roku, ale pozostal legenda we Wloszech, zwlaszcza w rodzinnej Modenie, gdzie budowal swoje ukochane samochody. Jego portrety wisza w tym miescie na aptekach, pralniach, garazach. Miejski park nosi jego imie. Poza Wlochami Ferrari nie byl powazany. Czesto okreslano go jako zimnego egoiste i ogarnietego obsesja tyrana, którego samochody wcale nie interesowaly, jak to sie staral udowodnic. Moze jednak Ferrari nie byl zbyt ludzki? Sam kiedys powiedzial: "Nigdy nie bylem w prawdziwej podrózy, nigdy nie wyjechalem na wakacje." W innej rozmowie stwierdzil: "Buduje samochody wyscigowe z ta sama goraczkowa przyjemnoscia, z jaka narkomani biora kokaine".Jego kierowcy rajdowi mówili, ze kocha swoje samochody bardziej niz ich samych. Ferrari nie robil tajemnicy ze swojej pogardy dla ludzi, którzy kolekcjonowali jego samochody jako trofea lub traktowali je jak inwestycje; Ferrari, jak twierdzil Enzo, sluzy do wyscigów, a nie do tego, zeby stac w garazu.Enzo Ferrari raz tylko stanal pod obstrzalem wloskiej prasy - mianowicie w latach piecdziesiatych. Nazwano go "Saturnem" - pozerajacym wlasne dzieci - po tym jak kilku jego kierowców, nie wspominajac o widzach, zginelo w spektakularnych kraksach.Jednak wciaz jego dzielo królowalo na torach wyscigowych i dawalo to duze efekty. Ferrari stal sie samochodowa legenda i do bez wydania grosza na reklame. Stalo sie to zadziwiajaco szybko. Mialo jednak swoje przyczyny. Ferrari mialo swoich zagorzalych zwolenników, którzy zachwycali sie nawet jego wygladem pod maska. Obecnie, nawet jesli Ferrari nie wygrywa miedzynarodowych wyscigów, to nie pokryla go patyna czasu. Wypuszcza na rynek 3000 samochodów rocznie. Sa one wciaz niewiarygodnie szybkie - osiagaja 360 kilometrów na godzine. Wciaz jest absurdalnie drogie - okolo 220 tys. dolarów za 550 Maranello - Ferrari wyprodukowane na 50 rocznice firmy. A wlasciciele firmy wciaz staraja sie miec fantazje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wszystko o Ferrari! Strona Główna -> Rozmowy naszych userów!
Strona 1 z 1

Wyświetl posty z ostatnich:   
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 
Skocz do:  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Skin Created by: Sigma12
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin